ralfjacobs schreef:Ze zitten in een terrarium op kamertemperatuur, 20 graden, ruimte genoeg.
Ligt kokos grond in, staan wat plantjes in.
Ik heb mij Agaatslakken op 24 - 25 graden zitten, dit is de perfecte temperatuur voor deze diertjes, 20 is een beetje aan de lage kant (nog doenbaar hoor!) Maar ik merk als de temperatuur zakt tot ongeveer 20 graden bij mijn slakken dat hun eetlust minder word en ze in een rustperioder gaan. Slakken gaan ook in een rustperiode wanneer het te droog of te warm is, vaak heeft het te maken met een te droog terrarium. Ik weet niet wat de luchtvochtigheid is in jou terrarium. Slakken hebben een redelijk hoge lucht vochtigheid nodig vermits het weekdieren zijn, dagelijks goed natsproeien en een goede vocht-absorberende bodem (cocoshusk) zijn belangrijk.
Mijn slakken zitten momenteel in een curver met lucht vochtigheid 80 % - 90 % en sinds ze hier inzitten zijn ze veel actiever dan toen ze maar 70 % hadden.
Heb je trouwens echte planten in je terra, zo ja welke?
ralfjacobs schreef:Ik heb enkele voedselsoorten aangeboden: wortel, sla, appel, legkorrel voor kippen.
Ze raken het niet aan!
Uit ervaring weet ik dat sla en komkommer het lievelingseten is van agaatslakken dit is vaak na enkele uren al heel op, terwijl appel en wortel blijven meestal lang liggen omdat ze dat niet zo graag hebben.
Wij hebben hier op het forum een topic over wat Achatina's het liefste eten:
viewtopic.php?f=20&t=55ralfjacobs schreef:Ook hebben ze een bakje water waar ze in kunnen badderen en drinken, komen ze niet aan!
Alleen als ik met de plantenspuit ze een douche geef gaan ze het water van de wanden van het terrarium drinken.
Ik zelf sproei gewoon dagelijks nat en de slakken drinken gewoon van de randen af, een badje is leuk voor de slakken om in te baderen maar ik denk niet dat ze er echt uit gaan drinken.
ralfjacobs schreef:Wat eet een flinke agaatslak per week? Doe ik iets verkeerd?
Ik heb gehoord dat een volwassen agaatslak een hele krop sla in een dag kan veroberen, zelf nog niet geprobeerd maar ik weet wel dat mijn 7 agaatslakken een krop in 2 uur op hebben :p
ralfjacobs schreef:Een van de slakken slaapt nu al weer twee dagen, al vaker gebeurd, is dat normaal gedrag?
Dat is die rustperiode waar ik het eerder over had.