m'n amfibieën collectie

m'n amfibieën collectie

Berichtdoor ziggycardon » 31 Okt 2012, 11:28

Het stelt eigenlijk nog niets voor vermits ik alleen een Axolotl heb, maar ik wil wel binnenkort serieus uitbreiden:
Ik heb op het moment alleen:
1 Axolotl (gold) - Ambystoma Mexicanum

Maar binnenkort als m'n 2de terrarium kamer af dan komen deze er nog bij:
2 Klauwkikkers - Xenopus Laevis (vroeger wel al gehad)
2 Koraalteenboomkikkers - Litoria Caerulea
3 - 6 Salamanders - ?
2 - 3 Gifkikkers - wellicht Dendrobates Tinctorius var. Azureus

Hier zijn foto's van m'n Axolotl
- 7 Agaatslakken - Achatina Fulica
- 2 Appelslakken (gele & blauwe variant)

Verder nog erg veel bezig met:
Reptielen (vooral hagedissen)
Amfibieën
Vissen
Insecten
Spinachtigen

Mijn ambitie: zooloog worden en tropische serre bouwen
ziggycardon
Achatina Achatina
Achatina Achatina

Re: m'n amfibieën collectie

Berichtdoor QueSeraSera » 31 Okt 2012, 13:32

Gaaf man, een gold axolotl! :D
Zit nog steeds te twijfelen of ik tzt gold axo's ga houden in m'n nieuwe aquarium of dat ik hem ga inrichten voor de slakken.
gestopt met de slakkenhobby.
QueSeraSera
Globaal moderator
Globaal moderator

Berichtdoor ziggycardon » 31 Okt 2012, 13:55

QueSeraSera schreef:Gaaf man, een gold axolotl! :D
Zit nog steeds te twijfelen of ik tzt gold axo's ga houden in m'n nieuwe aquarium of dat ik hem ga inrichten voor de slakken.

lol axolotl's zijn echt wel leuke beestjes, grappig uiterlijk, redelijk actief, leuk om naar te kijken en heel leuk om met de hand te voeren. Het zijn echte aanraders, net of je een soort pokemon in huis hebt XD
Maar ik weet niet hoe groot je aquarium is maar voor een of twee volwassen axolotl's heb je toch al een bak van 80 x 30 x 30 to 100 x 40 x 40 nodig, ze worden redelijk groot en kunnen actieve zwemmers zijn en ze zijn redelijk grote vervuilers en je moet het aquarium regelmatig schoonmaken want ze houden niet van stromend water dus een filter gaat niet veel kunnen helpen :p
Voor de rest echt superleuke dieren :p

Amfibieën
Vissen
Insecten
Spinachtigen

ziggycardon
Achatina Achatina
Achatina Achatina

Berichtdoor QueSeraSera » 31 Okt 2012, 14:24

Mijn nieuwe bak is ong 120x50x50 geloof ik, ruim zat dus voor een stuk of 5 axo's. :)
QueSeraSera
Globaal moderator
Globaal moderator

Berichtdoor ziggycardon » 31 Okt 2012, 14:28

QueSeraSera schreef:Mijn nieuwe bak is ong 120x50x50 geloof ik, ruim zat dus voor een stuk of 5 axo's. :)

Dat is inderdaad ruimte genoeg voor een stuk of 5 ter ;p

Amfibieën
Vissen
Insecten
Spinachtigen

ziggycardon
Achatina Achatina
Achatina Achatina

Berichtdoor QueSeraSera » 31 Okt 2012, 14:36

Had eerst bedacht dat ik er 6 wilde, maar dat werd me sterk afgeraden op het axolotlforum.
En wilde eerst allerlei kleurtjes, maar dan krijg je dus gemengde nakomelingen als je gaat kweken, dus zit nu te denken om áls er axo's komen enkel gouden te nemen of nog een aqua erbij te kopen en daar een koppeltje gouden in en de andere allerlei kleurtjes.
Mja, zolang ik nog twijfel doe ik het iig niet. ;)
Aquariaan bij 'mijn' dierenspeciaalzaak is iig razend enthousiast dat ik nu dan Achatina fulica's heb en erover denk om axolotls te nemen.
QueSeraSera
Globaal moderator
Globaal moderator

Berichtdoor ziggycardon » 31 Okt 2012, 14:43

QueSeraSera schreef:Had eerst bedacht dat ik er 6 wilde, maar dat werd me sterk afgeraden op het axolotlforum.
En wilde eerst allerlei kleurtjes, maar dan krijg je dus gemengde nakomelingen als je gaat kweken, dus zit nu te denken om áls er axo's komen enkel gouden te nemen of nog een aqua erbij te kopen en daar een koppeltje gouden in en de andere allerlei kleurtjes.
Mja, zolang ik nog twijfel doe ik het iig niet. ;)
Aquariaan bij 'mijn' dierenspeciaalzaak is iig razend enthousiast dat ik nu dan Achatina fulica's heb en erover denk om axolotls te nemen.

Ja axolotl's bijten nogal graag in elkaar en bijten vaak poten en kieuwen van elkaar af, ze groeien wel terug maar leuk is natuurlijk anders, is nogal stress opwekkend. m'n aquarium winkel waar ik mijn axolotl had gehaald was een paar maanden geleden nog aan het klagen dat de axolotl's zo aggressief waren tegen elkaar, hij had nog een ander soort salamander erbij zitten die 2 cm kleiner was dan de axolotl's en die had hij moeten herzetten enz.
ik denk dat een groep van 3 of 4 t beste is, met veel schuilplaatsen. Dat ze niet te veel op elkaars lip zitten ;p Zijn normaal groepsdieren zeggen ze maar ze kunnen onderling soms gemeen zijn, mensen en amfibieën verschillen blijkbaar toch niet zo veel XD

Amfibieën
Vissen
Insecten
Spinachtigen

ziggycardon
Achatina Achatina
Achatina Achatina

Berichtdoor QueSeraSera » 31 Okt 2012, 14:58

Maar vaak zitten ze bij handelaars en speciaalzaken toch ook met te veel in een te kleine ruimte?
'Mijn' aquariaan zegt gewoon eerlijk dat hij er (nu) geen ruimte voor heeft, maar mocht ik gaan kweken dan wil hij héél mss wel ruimte maken (mits dat mogelijk is).

Ik ben overigens van plan om te werken met leistenen, daar zitten ze graag onder én je creëert meer ruimte omdat ze eronder en erop kunnen zitten.
QueSeraSera
Globaal moderator
Globaal moderator

Berichtdoor ziggycardon » 31 Okt 2012, 15:05

QueSeraSera schreef:Maar vaak zitten ze bij handelaars en speciaalzaken toch ook met te veel in een te kleine ruimte?
'Mijn' aquariaan zegt gewoon eerlijk dat hij er (nu) geen ruimte voor heeft, maar mocht ik gaan kweken dan wil hij héél mss wel ruimte maken (mits dat mogelijk is).

Ik ben overigens van plan om te werken met leistenen, daar zitten ze graag onder én je creëert meer ruimte omdat ze eronder en erop kunnen zitten.

Ja is ook ;p
en dat van die leistenen is wel een goed idee, ga ik misschien ook doen als hij naar een groter aquarium mag, de mijne zit nu in een bak van 60 x 30 x 30 tot hij volwassen is, dan mag hij naar een bak van 100 x 40 x 40 met misschien nog een vriendje of vriendinnetje :p

Amfibieën
Vissen
Insecten
Spinachtigen

ziggycardon
Achatina Achatina
Achatina Achatina

Berichtdoor QueSeraSera » 31 Okt 2012, 15:11

Let je er dan wel op dat er niet al te veel grootte verschil is (max 2cm bij de grotere maten)?
Las een paar weken terug nog van iemand die 3 axo's had, 1tje niet kon vinden ineens terwijl 1 van de andere 2 wel erg dik was ineens. :o
QueSeraSera
Globaal moderator
Globaal moderator

Volgende

Terug naar Amfibieën