[GZ] nieuwe slakken

Forumregels
S.v.p de volgende tags gebruiken voor je titel;
[TK] Als je iets verkoopt.
[GZ] Als je iets zoekt.

Gelieve ook niet neerzetten; 'van alles en nog wat te koop', hou je titel kort en duidelijk. Verkoop je meerdere soorten dieren, zet dan enkel neer welke soorten je verkoopt. Is de titel dan te lang? Zet dan neer 'Verschillende dieren' of Verschillende soorten'

Links naar advertentiesites zijn niet toegestaan. Dit forum gaat uiteraard over de verkoop van dieren en toebehoren, niet alledaagse spullen.

[GZ] nieuwe slakken

Berichtdoor Passion 2 Create » 30 Okt 2013, 18:31

Heb ik me onlangs aangemeld hier en trots verteld over onze 2 slakken, lijkt het er op dat er eentje is doodgegaan (hij is verkleurd en hij stinkt :cry: ). Ik mag m'n tweejarige zoontje straks voor het eerst gaan vertellen over leven en dood, slik :(

Nu dus op zoek naar wat nieuwe maatjes voor Tulli, de slak die nog wel gewoon leeft. Tulli is een agaatslak en voor de rest heb ik nog niet zo'n kennis van andere soorten (rassen?). Zelf ben ik wel in voor vreemde kleurtjes, ik heb geloof ik ook albino's langs zien komen, lijkt me erg tof. We gaan dit weekend naar Raamsdonksveer verhuizen, en dan ga ik ook een groter aquarium neerzetten = meer ruimte. Dus na t weekend is een nieuwe slak (of eigenlijk twee) hier welkom.
Wie heeft er tips, of een leuke slak te koop? Liefst geen hele kleine maar een al wat grotere slak.

Alvast bedankt!
Groetjes, Sandy. Breng ook eens een bezoekje aan Passion 2 Create
Gebruikers-avatar
Passion 2 Create
Archachatina Marginata
Archachatina Marginata

Re: [GZ] nieuwe slakken

Berichtdoor QueSeraSera » 30 Okt 2013, 18:55

Hoi Sandy,

Kijk eens in de verkoophoek hier op het forum, daar staan white jades te koop (wit lijf donkere schelp).
Verder is het een aanrader om marktplaats in de gaten te houden en kwekers te benaderen.
gestopt met de slakkenhobby.
QueSeraSera
Globaal moderator
Globaal moderator

Berichtdoor Passion 2 Create » 30 Okt 2013, 19:07

Bedankt voor de tips! Ik had ergens gelezen dat je sommige soorten beter niet samen kunt houden, en ik weet niet zo goed welke er bij de mijne kunnen. Ik heb op dat ene topic met de white jades gereageerd :-)
Gebruikers-avatar
Passion 2 Create
Archachatina Marginata
Archachatina Marginata

Berichtdoor QueSeraSera » 31 Okt 2013, 00:38

Dat niet samen houden heeft vnl te maken met het onderling kruisen. ;)
Als je tzt wil gaan kweken, kun je ze idd het beste gescheiden houden, maar als je ze gewoon voor de gezelschap hebt kunnen ze prima samen.
Wel zou ik het even melden als je tzt besluit ze te verkopen, zodat (hobby)kwekers dat zij er niets mee kunnen.
gestopt met de slakkenhobby.
QueSeraSera
Globaal moderator
Globaal moderator

Berichtdoor Passion 2 Create » 31 Okt 2013, 09:10

bedankt voor deze informatie! Kweekplannen heb ik vooralsnog niet, maar zeg nooit nooit.....ooit zei ik ook dat ik geen caviafokster wilde worden, en een jaar later was ik dat wel, haha :)
Gebruikers-avatar
Passion 2 Create
Archachatina Marginata
Archachatina Marginata

Berichtdoor Passion 2 Create » 09 Nov 2013, 09:41

ik ben voorzien. Hier mag een slotje op :-)
Gebruikers-avatar
Passion 2 Create
Archachatina Marginata
Archachatina Marginata

Terug naar Marktplaats