Nieuw hier!

Nieuw hier!

Berichtdoor Mr Rolo » 11 Okt 2013, 17:26

Hallo slakkenliefhebbers,

Ik heb me net geregistreerd, wat ziet het er leuk uit hier! Wel een beetje een zwart scherm door de donkere lay-out, maargoed.
Ik heb sinds twee jaar een segrijnslak. Deze vond ik als klein mini-slakje in de koude winter. Besloot het beestje mee naar binnen te nemen en te verzorgen haha.
Vorig jaar in de zomervakantie op reis geweest naar Indonesië, heb stiekem een slak meegenomen in mijn koffer (bleek een A. Fulica te zijn) en deze in het terrarium gedaan bij mij segrijnslak. Vandaag de dag leven ze nog steeds in harmonie samen. Geweldig!
Zit er nu aan te denken meer landslakken aan te schaffen (wil me goed inlezen en niet te snel beslissen).
Is er ergens een lijst te vinden met alle soorten die gehouden kunnen worden?

Heel verhaal, haha. Jullie horen vast nog van mij.

Gr, Mr. Rolo
Mr Rolo
Cepaea hortensis
Cepaea hortensis

Re: Nieuw hier!

Berichtdoor steve bruin » 13 Okt 2013, 17:28

Welkom!
steve bruin
Hoofdmoderator
Hoofdmoderator

Berichtdoor QueSeraSera » 13 Okt 2013, 19:10

Welkom hier. :)

Er zijn diverse soorten landslakken die gehouden kunnen worden, heb je enig idee wat je zoekt?
Ikzelf heb besloten om diverse soorten achatina's te houden en ben nu in het trotse bezit van 6 achatina soorten en 1 caracolus soort voor 'erbij'.
Oftewel: wat voor slak zou je willen qua grootte, schelpvorm of verzorging?
gestopt met de slakkenhobby.
QueSeraSera
Globaal moderator
Globaal moderator

Berichtdoor cherell0 » 13 Okt 2013, 21:29

welkom ,

zelf ben ik ook nog vrij nieuw op slakken gebied , dus aan de lijst kan ik je helaas niet helpen .
maar dat gaat hier vast wel lukken :)
cherell0
Achatina Achatina
Achatina Achatina

Berichtdoor Mr Rolo » 14 Okt 2013, 18:29

Agaatslakken vind ik prachtig, het liefst een combinatie van soorten en kleuren als er maar geen kruisingen ontstaan.
Heb een terrarium van 80x40x50.... Ze moeten uiteraard dezelfde omgevingseisen hebben betreft de temperatuur e.d.
Mr Rolo
Cepaea hortensis
Cepaea hortensis

Berichtdoor QueSeraSera » 14 Okt 2013, 18:44

Hm, dat wordt al wat lastiger, de reticulata en fulica kruisen onderling, ook de diverse kleuren kruisen onderling.
De A. achatina kruist er weer niet mee, maar is wat lastiger verkrijgen en te houden omdat hij een warmere omgeving nodig heeft (ong 25c) en een dikkere laag aarde (15cm).
Ze doen het op zich wel goed op kamertemperatuur, maar voelen zich overduidelijk een stuk prettiger als het warmer is.
De andere soorten heb ik helaas geen verstand van, maar wellicht een ander wel. ;)
gestopt met de slakkenhobby.
QueSeraSera
Globaal moderator
Globaal moderator

Terug naar Even voorstellen