Hoi ik ben Kim :D

Hoi ik ben Kim :D

Berichtdoor FairyFancy8 » 07 Sep 2014, 10:58

Hoi allemaal!

Ik ben Kim, 23 jaar en inmiddels al een paar jaar actief in de aquariumhobby. Ik heb 3 aquaria (32L met Crystal Red garnalen, 54L subtropisch gezelschap en 63L subtropisch Aziatisch), 1 soort van binnenvijvertje (700L Sluierstaarten) en op dit moment heb ik ook nog een kweekbak staan met baby sluiertjes.

In het slakkenwereldje ben ik nog niet zo bekend, vandaar dat ik me heb aangemeld op dit forum.
Van jongs af aan ben ik al dol op slakken, tot ergernis van mn ouders als ik weer eens een gevonden slak wilde houden :mrgreen: Toen ik een keer van die 'reuzenslakken' tegen kwam in een dierentuin oid, wist ik zeker dat ik die ooit eens wilde gaan houden.

Die 'ooit' is nu aangebroken. Een tijdje terug kreeg ik een oud aquarium, groot genoeg voor een paar slakjes dacht ik, binnenmaat is: 63,5 x 38,5 x 48,5 cm.

Iemand heeft eitjes voor me apart gezet van haar slakken, en als die uitkomen mag ik er een paar ophalen. Als het goed is zijn dit de gewone Achatina fulica, en dan zou ik er graag nog de albino of de white jade bij willen hebben indien mogelijk.
FairyFancy8
Cepaea hortensis
Cepaea hortensis

Re: Hoi ik ben Kim :D

Berichtdoor QueSeraSera » 07 Sep 2014, 19:04

Welkom Kim. :)

Je bak is zeker geschikt voor 4 tot 6 volwassen fulica, zou je er tzt nog albino en/of WJ bij willen plaatsen dan kun je ervoor kiezen om van elke variant 2 te nemen.
De soorten kunnen gewoon bij elkaar geplaatst worden, hou er wel rekening mee dat je onzuivere nakomelingen krijgt omdat ze onderling kruisen. ;)
gestopt met de slakkenhobby.
QueSeraSera
Globaal moderator
Globaal moderator

Re: Hoi ik ben Kim :D

Berichtdoor FairyFancy8 » 07 Sep 2014, 20:45

Heel erg bedankt voor je welkom en ook gelijk je antwoord! Ik vind die witte lijfjes erg mooi dus ik weet haast wel zeker dat ik in ieder geval 2 varianten ga houden :mrgreen:
FairyFancy8
Cepaea hortensis
Cepaea hortensis

Terug naar Even voorstellen