Hoihoi

Hoihoi

Berichtdoor NiN » 24 Sep 2014, 20:08

Ik ben Linda, maar het begon allemaal bij mijn dochtertje. Van kleins af aan liep ze altijd met slakken. Toen ze 5 was gingen wij op vakantie naar Italie en daar vond ze een grote slak (een normale huis tuin en keuken slak alleen ietsje groter). Die moest en zou per se mee naar huis, dus wij de slak meegenomen. Eenmaal thuis zijn we gaan lezen over slakken. Ze heeft er goed voor gezorgd, hij stond buiten in een bak, maar op een dag had ze het deksel niet goed dicht gedaan en was de slak foetsie. De hele dag heeft ze gehuild, ging bij buren aanbellen of ze haar slak in hun tuin mocht zoeken en natuurlijk zochten de buren mee :D Maar nergens te vinden.
Ik wist iemand van een ander forum dat zij Afrikaanse reuzenslakken had, en ben gaan zoeken. Nog diezelfde avond mochten we bij iemand gratis een paar Achatina Fulica baby's ophalen want diegene vond het zo sneu voor mijn dochter. En zo geschiedde. Dolblij gingen we naar huis met onze 4 slakjes. Ik zelf raakte ook erg gecharmeerd van ze, en ze groeiden en groeiden....En legden eitjes ;-)
Mijn dochter (intussen 7) had een witte slak gezien (Achatina Reticulata Albino) op internet, en wilde er zooooo graag 1. Dus na lang wachten mochten we er 2 van iemand overnemen en deze hebben intussen eitjes gelegd dus het is nu afwachten of ze uitkomen!
Wij hebben verder nog 2 Maine Coons en een hond (kruisinkje)
NiN
Cepaea hortensis
Cepaea hortensis

Re: Hoihoi

Berichtdoor QueSeraSera » 25 Sep 2014, 01:10

Hoi Linda, leuk je hier te treffen. :)
Ik ben dus de vorige eigenaar van de albino's, maar je zal me vast al wel een beetje herkend hebben aan de nickname. :mrgreen:
Zoals je kunt zien heb ik je toegelaten, je kunt vanaf nu overal posten.
Veel forumplezier!

Groetjes Loraine
gestopt met de slakkenhobby.
QueSeraSera
Globaal moderator
Globaal moderator

Re: Hoihoi

Berichtdoor NiN » 25 Sep 2014, 13:22

Ooow wat leuk! Had je naam al wel gezien hier natuurlijk maar wist niet dat jij me toe moest laten ;)
De Albino's zijn we heel blij mee :D
NiN
Cepaea hortensis
Cepaea hortensis

Terug naar Even voorstellen