Hallo ik ben nieuw hier

Hallo ik ben nieuw hier

Berichtdoor Cornelia » 21 Feb 2015, 14:25

Hallo, zal me even voorstellen, ik ben Lia, 52 jaar en ben er achter gekomen dat ik slakken heel interessante en leuke diertjes vind. M,n dochter had een slak in een bakje, en deze kreeg jongen en hoe langer en vaker ik er naar keek hoe leuker en boeiender ik het vond.
Nu wil ik graag meerdere slakken, maar heb er nog niet zoveel verstand van en omdat niet iedereen van slakken houd vind ik het wel leuk om op deze manier op dit forum contact te hebben met andere slakkenliefhebbers.
Ik heb eventjes de Agaatslak gehad, 2 stuks en vond dit zo mooi, maar helaas las ik op internet dat ie ziekten kan overbrengen????
Ik heb ze weggedaan, maar vind het zo zonde, nu lees ik dat velen van jullie wel deze prachtige grote landslakken hebben en niet bepaald ziek zijn? :D
Ik hoop wat meer te weten te komen op dit forum
Cornelia
Cepaea hortensis
Cepaea hortensis

Re: Hallo ik ben nieuw hier

Berichtdoor FlowerPower » 02 Mrt 2015, 21:36

Welkom!
Agaatslakken ( Achatina fulica ) kunnen zoals alle slakken parasieten bij zich dragen. Maar een slak die uit het wild gevangen is zal niet snel ziektes bij zich dragen ;)
FlowerPower
Cepaea hortensis
Cepaea hortensis

Berichtdoor Gizmo » 06 Mrt 2015, 13:14

Welkom! :)
Gebruikers-avatar
Gizmo
Archachatina Marginata
Archachatina Marginata

Berichtdoor Cornelia » 12 Mrt 2015, 18:39

Bedankt voor jullie beide reakties!

Inmiddels heb ik de agaatslakken weer terug kunnen krijgen, ik heb het vertrouwen dat het verder wel goed zit.
Ik heb ze een mooie ruime bak gedaan, vandaag is voor het eerst eentje onder het zand verdwenen, alleen eten doen ze maar weinig eigenlijk. Ik heb een hygrometer en die meette 99 % vochtigheid, hoe nat mag het zijn, ik heb toch niet het idee dat het zo vochtig is, maar 99% is dat niet teveel?
Cornelia
Cepaea hortensis
Cepaea hortensis

Terug naar Even voorstellen