Theraphosa

Theraphosa

Berichtdoor Theraphosa » 10 Okt 2012, 23:57

Hallo ,

Ik ben Theraphosa en woonachtig in Friesland. Ik heb vroeger ook slakken gehad (Achatina fulica) en ook succesvol mee gekweekt. Maar ben er toen later ook weer mee gestopt. Nu even later wil ik toch weer beginnen met slakken. Welke soort maakt weinig uit , als ze maar niet heel prijzig zijn haha. Verder heb ik hier spinnen , vissen , 2 vogels , 1 kat , schorpioenen , een kreeft en een duizendpoot.
Theraphosa
Cepaea hortensis
Cepaea hortensis

Re: Theraphosa

Berichtdoor Achatina » 11 Okt 2012, 00:02

Hoi Theraphosa,

Leuk je te zien op Slakkenforum.nl!

Groetjes,
Achatina
Bezoek nu onze Facebook voor meer informatie over SF!
Achatina
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor ziggycardon » 15 Okt 2012, 16:00

Welkom, mooie collectie :)
Hoe is de verzorging van zo een duizendpoot, ben aan het denken er mij ook eens eentje te halen? ;p
en is je kreeft zoet of zoutwater? ;p
- 7 Agaatslakken - Achatina Fulica
- 2 Appelslakken (gele & blauwe variant)

Verder nog erg veel bezig met:
Reptielen (vooral hagedissen)
Amfibieën
Vissen
Insecten
Spinachtigen

Mijn ambitie: zooloog worden en tropische serre bouwen
ziggycardon
Achatina Achatina
Achatina Achatina

Berichtdoor Theraphosa » 17 Okt 2012, 22:57

Thnx!

Ik heb een blauwe zoetwaterkreeft ;). Over mijn duizendpoot , verzorging is heel makkelijk. Een goed gesloten bak is wel erg belangrijk want ze kunnen al door kleine kiertjes of gaten heen (al heb ik best een grote soort). Ik heb zelf een duizendpoot van 24 cm lang en in een terrarium zitten van 60 cm met schuifruitjes en een slot er op. Ze zijn ook erg sterk en giftig en maken met gemak het terrarium open als er geen slot op zit. Ze kunnen als ze willen ook volledig recht op. Ik voer mijne ongeveer 1 keer in de week een volwassen kakkerlak of een volwassen krekel. Ik hou de helft van de bak nat zodat ze kan kiezen. Als je meer vragen hebt , vraag gerust ;).
Theraphosa
Cepaea hortensis
Cepaea hortensis

Berichtdoor ziggycardon » 18 Okt 2012, 21:15

Theraphosa schreef:Thnx!

Ik heb een blauwe zoetwaterkreeft ;). Over mijn duizendpoot , verzorging is heel makkelijk. Een goed gesloten bak is wel erg belangrijk want ze kunnen al door kleine kiertjes of gaten heen (al heb ik best een grote soort). Ik heb zelf een duizendpoot van 24 cm lang en in een terrarium zitten van 60 cm met schuifruitjes en een slot er op. Ze zijn ook erg sterk en giftig en maken met gemak het terrarium open als er geen slot op zit. Ze kunnen als ze willen ook volledig recht op. Ik voer mijne ongeveer 1 keer in de week een volwassen kakkerlak of een volwassen krekel. Ik hou de helft van de bak nat zodat ze kan kiezen. Als je meer vragen hebt , vraag gerust ;).

Heel erg bedankt voor de informatie, is goed om te weten dat je ze in een 60 cm bak hebt zitten want was namelijk van plan om de mijne hier ook in te huisvesten. ;p
Dat van dat het ontsnappingskoningen zijn heb ik op vele plaatsten al kunnen lezen ;p dus zal ik een hoge en goed afgesloten bak kopen ;p
Heel erg bedankt voor de info want ik kon op internet niet erg veel informatie vinden.
Nog 1 vraagje trouwens, zijn deze vaak actief of zitten ze de hele dag & nacht verscholen? ;p

Amfibieën
Vissen
Insecten
Spinachtigen

ziggycardon
Achatina Achatina
Achatina Achatina

Berichtdoor Theraphosa » 19 Okt 2012, 00:45

Mijne zit altijd in het zicht , ze zijn vooral nachts actief. Ik heb er een halve rond stuk schors ook in de bak en daar ligt ze altijd onder zodat ze altijd in zicht zit. Mijne zit nooit verstopt.
Theraphosa
Cepaea hortensis
Cepaea hortensis

Berichtdoor ziggycardon » 20 Okt 2012, 00:59

Theraphosa schreef:Mijne zit altijd in het zicht , ze zijn vooral nachts actief. Ik heb er een halve rond stuk schors ook in de bak en daar ligt ze altijd onder zodat ze altijd in zicht zit. Mijne zit nooit verstopt.

Dat is wel goed om te weten, heel erg bedankt voor de info ;p
en misschien, wanneer m'n nieuwe reptielenkamer in de kelder af is dat ik er eetje binnen een jaartje op een beurs kan kopen (wanneer m'n ouders het niet weten natuurlijk XD)

Amfibieën
Vissen
Insecten
Spinachtigen

ziggycardon
Achatina Achatina
Achatina Achatina

Terug naar Even voorstellen