Rapalje

Rapalje

Berichtdoor Rapalje » 16 Okt 2012, 00:15

Mijn naam is Rian, ik ben 28 en woon in Nijmegen. Ik heb psychologie (gedragsverandering) gestudeerd en ben op het moment even 'between jobs', weet nog niet zo goed wat ik wil.

Ik heb al lang een zwak voor slakken. Sinds ongeveer een jaar heb ik een aantal aquaria met voornamelijk garnalen, maar ook wat vissen en ja... slakken. Verschillende soorten Tylomelania en daarnaast geniet ik ook van de gebruikelijke 'plaagslakjes': torenslakjes, posthoornslakjes en poelslakjes.
Een paar maanden geleden heb ik besloten ook aan landslakken te beginnen, toen heb ik 5 Achatina reticulata albino opgehaald van ongeveer 6cm, 5 Achatina fulica 'white jade' (albino voet) en daar kreeg ik nog 3 normaal gekleurde baby fulica's bij die zijn inmiddels een kleine cm. Ik hoop er binnenkort nog een aantal full albino (voet en huisje) fulica's aan toe te voegen en misschien ooit ook nog wel andere.

Ik heb verder zo'n 12 jaar tamme ratjes, fok regelmatig een nestje als rattery Rapalje en ben beginnend keurmeester. Verder heb ik twee Gambiaanse hamsterratten, Norbert en Siouxsie.
Ik probeer in mijn binnentuintje mijn eigen paprika's en pepertjes en kiemen en kruiden te kweken voor mij en de beestjes, en algen voor de garnalen en watervlooien voor de visjes, dat allemaal weer in 'vuil' water van het aquarium. Oja en ik heb een wormenbak voor het keukenafval, maar de ratten lusten weer wormen en zo heb ik hier een mini-ecosysteempje.
Ik doe aan taiji en meditatie en ben nog niet zo lang geleden begonnen met hardlopen, maar dat bevalt wel prima. En ik hou van goeie films en series en muziek en spelletjes.

Hoop dat dit een leuk forum wordt voor deze bijzondere huisdieren!
Rapalje
Achatina Fulica
Achatina Fulica

Re: Rapalje

Berichtdoor ziggycardon » 17 Okt 2012, 19:33

Welkom op het slakkenforum!
Mooie verzameling dieren heb je daar :)
Wat voor films zie je allemaal graag?
- 7 Agaatslakken - Achatina Fulica
- 2 Appelslakken (gele & blauwe variant)

Verder nog erg veel bezig met:
Reptielen (vooral hagedissen)
Amfibieën
Vissen
Insecten
Spinachtigen

Mijn ambitie: zooloog worden en tropische serre bouwen
ziggycardon
Achatina Achatina
Achatina Achatina

Re: Rapalje

Berichtdoor steve bruin » 17 Okt 2012, 20:35