vraagje over slakken en verzorging naar mensen toe.

Overige slakkenonderwerpen

vraagje over slakken en verzorging naar mensen toe.

Berichtdoor slakie » 24 Nov 2013, 12:50

Wist niet goed hoe de tittel te formuleren
maar ik ben op zoek naar informatie naar slakken zover ik weet de afrikaanse reuzenslak.
weet niet hoeveel het er zijn laat staan dat ik de benamingen ken want het is nog volledig nieuw voor me.

Maar om even op de vraag te komen;
zelf heb ik last van acne en littekens vaak nog wonden enz.
en heb al vaak gezien tv reclame af en toe magazine en weet ik veel waar nog overal,
dat slakkenslijm zou kunnen helpen. Ik ben er alleen nooit op verder gegaan omdat ik niet ben voor al die cremes die ze u aansmeren waar mss maar 1% slakkenslijm inzit.
tot ik van de week een artikel kreeg via internet dat je ze gelijk dat je ze over u hand kan laten gaan evengoed over de plaatsen kan laten kruipen waar je problemen hebt.
Dus dacht ik om hier meer over op te zoeken.

wat betreft mn aanmelding hier moest het ervan komen dat ik ze in huis haal moet ik natuurlijk ook de verzorging ervan kennen daar het levende wezens zijn en in mijn ogen recht hebben op goede verzorging net zoals elk levend wezen.

Kennen jullie misschien iets van deze afrikaanse reuzenslakken ???
Ik ben ook allergisch aan insectebeten zoals mugge vlooie luizen eigenlijk de bloedzuigers.
en dan heb ik dit probleem dus jaar op jaar terug.

hoppelijk kunnen jullie er een beetje aan uit en me misschien verder helpen.
slakie
Cepaea hortensis
Cepaea hortensis

Re: vraagje over slakken en verzorging naar mensen toe.

Berichtdoor Passion 2 Create » 25 Nov 2013, 11:04

Ik werd vorige week al op dit artikel gewezen: http://www.ad.nl/ad/nl/1003/You/article ... pels.dhtml
Veel verder kan ik je niet helpen. Ik heb afgelopen week 1 keer een slak op mijn gezicht (zonder make-up, helemaal schoon) gezet, gewoon om het eens te proberen maar 1 keer is natuurlijk te weinig om te kunnen bepalen of zoiets ook echt werkt of niet. Ik vond het alleen heel koud aanvoelen, na een paar minuten was mijn voorhoofd ijskoud, en met mijn reumatische klachten vond ik dat niet zo'n succes ;-)
Groetjes, Sandy. Breng ook eens een bezoekje aan Passion 2 Create
Gebruikers-avatar
Passion 2 Create
Archachatina Marginata
Archachatina Marginata

Berichtdoor QueSeraSera » 25 Nov 2013, 12:18

Slakken staan bekend om hun zelfherstellend vermogen, wat inhoudtdat als ze een wondje ergens hebben, deze snel heelt zonder littekens oid.
Dat herstellende zou in het slijm zitten, vandaar dat slakkenslijmgel zo populair is de laatste jaren.
Ik heb gehoord van mensen met littekens dat de littekens veel mooier genezen, idem voor wondjes.
Mocht je het houden van slakken (nog) een te grote stap vinden: voor ong €5,- heb je bij Action een pot slakkenslijmgel, terwijl je bij de gezondheidswinkels vaak €30,- betaald.
gestopt met de slakkenhobby.
QueSeraSera
Globaal moderator
Globaal moderator

Berichtdoor slakie » 11 Feb 2014, 20:42

dank je voor de antwoorden, ik denk eraan ze zelf te gaan houden.
Ik ben geen voorstander van crèmes met bv 1% van het slakken gel aloe vera of weet ik wat nog allemaal.
Ik heb zo ook m'n aloe vera planten in huis en verse kruiden enz.
Ik moet er alleen nog zien uit te geraken of er bepaalde soorten meer helende werking hebben dan andere ofni?
Ik heb zelf wonde en m'n huid geneest moeilijk zelf zo heb ik nog wonden die van de lente afkomstig zijn.
Ook schril ik niet zo direct af van slakken m'n jongste dochter heeft iets met insecten,
En heb zelf nog terra's leeg staan daar sommige slangen van me groter terra hebben gekregen.
slakie
Cepaea hortensis
Cepaea hortensis

Terug naar Slakken algemeen