ziggycardon schreef:Wow een slak van uit Nieuw Guinea. de real Lost World, een van de laatste plekken op aarde met nog veel biodiversiteit en een van de minst verkende gebieden op aarde waar op 95% van het land nog nooit een mens is geweest. En dit is het bewijs van hoeveel prachtige dieren er op dat eiland leven. Evolutie is gewoon los gegaan op dat eiland met een mix van dieren uit Australië, Azië en zelfs Madagaskar. Als je zo'n exemplaar zou bemachtigen moet je er echt alles over plaatsten op dit forum want alles uit Nieuw Guinea is gewoon supervet. Ik denk zelf dat je wetenschappelijk werk verricht als je deze soort zou houden, want ik betwijfel dat er erg veel bekend over is. Alvast veel succes en hartelijk bedankt om dit met ons op het forum te delen ;p
Ja gaaf he.

Mocht het mogelijk zijn om ze te houden, dan zal ik zeker verslag doen van dingen als gedrag en verzorging etc.
Echter weet ik nog niet of ik ze ga kweken ivm de CITES-papieren, maar dat ga ik tzt gewoon allemaal uitzoeken.

Als je googled op Papuina pulcherrima kom je trouwens nog een heel mooi slakje tegen bij google afbeeldingen, lijkt een beetje op onze tuinslak maar dan in veel meer kleuren (oa rood).
gestopt met de slakkenhobby.