Ik begon deze nieuwe hobby met twee slakken: Tulli en Kwak. Naar zeggen zouden ze ongeveer een jaar oud zijn, maar nu ben ik er van de week achter gekomen dat beiden veel te klein zijn voor hun leeftijd. Kwak is laatst overleden: bij de controle (ik kijk ze om de dag even na) was hij grotendeels in zijn huisje getrokken, hij stonk en was koud. Ook reageerde zijn huid, er kwamen allemaal kleine mini bubbeltjes af, ik denk een 1e ontbindingsfase?
Nadat Kwak doodging begon Tulli ook heel erg te veranderen. Hij kwam zijn huisje bijna niet meer uit en at niet zo goed en veel meer. Nu heb ik vorige week een viertal nieuwe slakken gekregen: allemaal heel enthousiast, levendig, grote vreetschuren en hun schelpen zien er prachtig uit (complimenten aan forum user Slakje!). Tulli kwam eerst weer helemaal tot leven van al die soortgenoten, maar sinds gisteravond is er geen beweging meer in te krijgen. Hij is een paar cm uit zijn huisje, voelt koud aan maar hij is niet verkleurd (tot nu toe) en stinkt ook niet. Wel zit er een vreemde wit/transparante uitstulping op zijn kopje en is zijn huisje dof. Ik zal hiervan straks eens een foto maken, de telefoon ligt nog op te laden.
De kennis van wie ik Tulli en Kwak heb gekregen had het over een soort winterslaap/rust. Hoe weet ik nu of dat Tulli in een winterrust is getrokken, of dat ie dood is/dood aan het gaan is?
Ik ben bij forum user Slakje vergeten om haar warmtematje mee te nemen, dus ik moet even zoeken naar een ander exemplaar. misschien is t niet warm genoeg hier in huis...hoewel de andere 4 slakken het gewoon goed doen. Iemand enig idee wat er met Tulli zou kunnen zijn?