voor mijn slakken haal ik in de week standaard een of twee komkommers (zeker in dit seizoen omdat ze zo goedkoop zijn!) want die vinden ze toch echt het lekkerst geloof ik. heb gisteren een slaplantje met kluit in hun bak gezet maar ze hebben er nog niets van gegeten... hopelijk groeit hij lekker hard nu en hebben ze over een tijdje pas door dat het lekker voer is

Normaal houden ze wel veel van donkere slasoorten.
tomaten hebben ze maar af en toe zin in, meestal verschimmelt het na een dag al maar laatst had mijn ene slak opeens binnen een paar minuten een heel partje opgesnoept. wortel eten ze wel, maar niet van harte. voor de grap had ik ze laatst wat hele snijbonen gegeven en die werden verrassend goed geaccepteerd! de boontjes laten ze links liggen maar 't omhulsel wordt opgegeten. courgette eten ze wel, maar altijd maar een klein beetje. Kersen doen het ook goed, binnen een mum van tijd hadden ze er eentje tot op de pit op! Aardbeien en appels eten ze niet, paprika heel soms maar.
verder ligt er altijd sepia in de bak, ik heb gemerkt dat ze er meer van eten als ik hem vochtig maak.
en kippenkorrels gingen er bij mijn slakken dus helemaal niet in! vaag... vonden ze compleet oninteressant spul.
paardenbloem ga ik maar eens plukken

er staat zo veel bij ons buiten! gratis voer is altijd goed!