Eerste legsel

Alles over voortplanting

Eerste legsel

Berichtdoor Artsnail » 30 Mrt 2014, 18:08

Spannend! Na mijn eerste legsel gehalveerd te hebben (ik heb niet echt ruimte voor 30 slakken :roll: ) zijn de eerste eitjes aan het uitkomen.

Links boven is al helemaal open, daar kun je al in kijken. Rechts boven en die onderin hebben al flinke scheuren en nog een aantal hebben wat krasjes.

Bak popcorn er bij en wachten maar :D... Of misschien 20 bakken popcorn want het zal nog wel even duren

Afbeelding
Groetjes, Artsnail.
[color=#808040]De bezitter van: Rodatzi's 2x, Fulica 1x /color]
Gebruikers-avatar
Artsnail
Achatina Fulica
Achatina Fulica

Re: Eerste legsel

Berichtdoor Artsnail » 30 Mrt 2014, 22:36

Update: het dreigt een baby invasie te worden hier! Ik kom thuis van een dagje visite en het ligt hier vol met gebarsten eierschalen..
Groetjes, Artsnail.
Gebruikers-avatar
Artsnail
Achatina Fulica
Achatina Fulica

Berichtdoor BArts17 » 31 Mrt 2014, 18:20

Aaah! Hou ons op de hoogte met foto's! :D
Ik zal je nooit vergeten Jill!
Gebruikers-avatar
BArts17
Helix pomatia
Helix pomatia

Berichtdoor Artsnail » 01 Apr 2014, 10:39

Vanmorgen lag het gespuis er zo bij:
Afbeelding

Volgens mij zijn (op 2 of 3 na) alle eitjes die ik niet heb ingevroren inmiddels uitgekomen. Een echte invasie dus :shock: . Ben ik even blij dat ik niet alles heb gehouden.
Ik heb er wat verse witlof en een stuk sepia bij gelegd. Maar vooralsnog ligt het daar maar een beetje boven op elkaar te liggen. Lekker cozy!

En ik zat zo een beetje rond te neuzen op internet over mijn nieuwe kleine slakkenvrienden. Maar ik kon nergens goed vinden wat het 'overlevings percentage' is van een legsel. Weet iemand dat? Ik had wel gelezen dat de kans groot is dat ze het niet allemaal gaan halen.
Niet dat ze niet gewenst zijn hoor, in tegendeel! Maar het zijn er nu zo veel dat ik ze niet allemaal op mijn studentenkamertje kwijt kan ;) . Achja, vooralsnog zijn ze nog inieminie en gaat het allemaal prima.

Ohja.. en jullie slakkenkenners kunnen mij vast ook wel vertellen vanaf wanneer je ongeveer kunt zien wat voor kleuren ze uiteindelijk krijgen. Ze zullen hier wel allemaal de kleur van papa/mama krijgen, maar ik vroeg het me af.
Groetjes, Artsnail.
Gebruikers-avatar
Artsnail
Achatina Fulica
Achatina Fulica

Berichtdoor QueSeraSera » 01 Apr 2014, 14:07

Ik ga er voor het gemak even vanuit dat de 3 slakken in je onderschrift genoemd bij elkaar zitten en dat deze onderling hebben gepaard. ;)
Dat zou inhouden dat je wellicht kruisingen hebt tussen 2 fulica-varianten of pure wildkleurtjes.
Deze kruisingen zijn de enige soort kruisingen (varianten van 1 soort) waar mild over wordt gedacht, no problem dus. :)
Je hebt kans op wildkleur, albino, rodatzi en white jade.
Als je de niet-wildkleur varianten hebt, zijn ze overigens vrij gemakkelijk te verkopen, wildkleurtjes raak je vaak aan de straatstenen nog niet kwijt helaas.
gestopt met de slakkenhobby.
QueSeraSera
Globaal moderator
Globaal moderator

Berichtdoor Artsnail » 01 Apr 2014, 15:07

Ik heb mijn grote wildkleur op visite. Ik heb daarnaast 2 nog erg jonge rodatzi's, dus die hebben er niets mee te maken ;) De wildkleur zal bij aankomst bij mij al bevrucht zijn geweest.

Maar ik begrijp dat het niet zo tof wordt gevonden als je verschillende kleurslagen kruist, behalve als dat een wildkleur met een andere kleurslag is? Of begrijp ik je dan verkeerd?
Groetjes, Artsnail.
Gebruikers-avatar
Artsnail
Achatina Fulica
Achatina Fulica

Berichtdoor QueSeraSera » 01 Apr 2014, 15:17

Het gaat vooral om de zuiverhuid vd kleuren. :)
Maar ik ben inmiddels van mening dat het best goed kan zijn om verschillende kleurslagen met elkaar te kruisen, mits met beleid en eerlijkheid daarover tegen evt kopers.

Weet je waar de wildkleur voorheen bij in zat qua kleurtjes?

Ik was overigens vergeten te benoemen dat er uit een kruising tussen wildkleur met een albinovariant ook leucistic kan voortkomen: albino's met zwarte oogjes.
QueSeraSera
Globaal moderator
Globaal moderator

Berichtdoor Artsnail » 01 Apr 2014, 15:26

Hij komt uit een bak met nog een volwassen wildkleur en een white jade. Vanaf wanneer kun je de verschillende kleurslagen gaan ontdekken bij de jonge slakken?
Groetjes, Artsnail.
Gebruikers-avatar
Artsnail
Achatina Fulica
Achatina Fulica

Berichtdoor QueSeraSera » 01 Apr 2014, 15:53

de albino, wildkleur en rodatzi zijn vrij snel te onderscheiden, de WJ vind ik zelf lastiger omdat die in het begin nog een lichte schelp hebben.
QueSeraSera
Globaal moderator
Globaal moderator

Berichtdoor Artsnail » 01 Apr 2014, 21:43

Vooralsnog is het hier een beetje wit en doorzichtig. Weten jullie of er ergens foto' zijn van baby's in verschillende kleurslagen? Vind het echt heel interessant :D
Groetjes, Artsnail.
Gebruikers-avatar
Artsnail
Achatina Fulica
Achatina Fulica

Volgende

Terug naar Kweken