Eerste legsel

Alles over voortplanting

Re: Eerste legsel

Berichtdoor Artsnail » 21 Apr 2014, 08:17

Hoi Tanja, voor mijn gevoel is de temperatuur prima. Althans naar wat ik heb kunnen vinden op het internet. Ze staan met hun bakje, met ventilatigaatjes boven en onder, in de bak van mijn grotere slakken. Ik spray ze dagelijks een klein beetje met warm water en geef ze dagelijks vers voedsel. Er wordt alleen al lang niet meer goed gegeten. Volgens mij hebben ze zelf de moed ook al op gegeven. Van de week heb ik even heel lang de tijd genomen om ze te wekken met een warme spraybeurt.. degene die wakker werden heb ik in een ander bakje gedaan met schone bodembedekker en vers voedsel. De overige slakkenbaby's heb ik (na een dag nog niet wakker worden) weg gedaan.
Degene die ik apart heb gehouden doen het nog steeds niet goed. Al 2 dagen is er niets gegeten en de meesten liggen roerloos op het plekje waar ik ze achter heb gelaten.

Ik begrijp het niet zo goed. Hou houden jullie je baby's?
Mijn 3 grote slakken doen het overigens prima en groeien als kool.
Groetjes, Artsnail.
[color=#808040]De bezitter van: Rodatzi's 2x, Fulica 1x /color]
Gebruikers-avatar
Artsnail
Achatina Fulica
Achatina Fulica

Berichtdoor Tanja » 22 Apr 2014, 19:00

Hallo , het lijkt allemaal goed , ik heb de fulica baby s niet verwarmd
Meestal is het dan rond de 18 , 19 graden , nu natuurlijk warmer omdat het warmer is.
Ik houd ze dus op kamer temperatuur, soms gaan er bab y s dood, de zwaksten maar niet veel meestal 1 of 2.
Het is ook gewoon de natuur dat de sterksten overleven.
Ik zou ze gewoon op kamer temperatuur laten , maar niet kouder dan 17 graden.
Fulica s hebben niet erg veel warmte nodig , de overige soorten vaak wel.
Hebben ze een kalk laagje over de opening?
Geef ze anders eens iets van kioplegkorrels geweekt of visvoer vlokken of gammarus , misschien dat dat helpt.

Mvg Tanja
Tanja
Achatina Achatina
Achatina Achatina

Berichtdoor Artsnail » 22 Apr 2014, 22:22

Misschien heb ik ze dan toch te warm gehad. Ik had ergens gelezen dat je baby's juist warm moest houden. Dus ik heb ze wel in de buurt van het matje geplaatst (niet er tegen aan).
Poor kids.. Inmiddels heb ik er nog iets van 10 over. Nog steeds niets gegeten, ook geen visvlokken.
Ik blijf proberen. Jammer dat ik zo 'verrast' werd met de eitjes, ondertussen weet ik al weer veel meer over wat wel en niet gewenst is :) Misschien had het geholpen. Zonde..
Groetjes, Artsnail.
[color=#808040]De bezitter van: Rodatzi's 2x, Fulica 1x /color]
Gebruikers-avatar
Artsnail
Achatina Fulica
Achatina Fulica

Vorige

Terug naar Kweken