pontius1991 schreef:Heb ontdekt dat ze kaas erg lekker vinden!
Verder ook:
sla, komkommer, legkorrels, biks, aardappelschil
en waar ze weinig interesse in hebben is:
broccoli, appel
Kaas? xD
pontius1991 schreef:Heb ontdekt dat ze kaas erg lekker vinden!
Verder ook:
broccoli, appel
MellyBVB schreef:pontius1991 schreef:Heb ontdekt dat ze kaas erg lekker vinden!
Verder ook:
broccoli, appel
Kaas? xD
pontius1991 schreef:
Jup! En als je een eierschaal in de bak legt dan likken ze het eigeel er uit
Achatina schreef:pontius1991 schreef:
Let je er wel op dat niet alles geschikt is voor een slak? Eierschalen bevatten bijvoorbeeld erg veel bacteriën. Slakken krijgen normaliter eigenlijk alleen eierschalen voor de kalk, en deze schalen zijn eerst netjes gekookt om de bacteriën te doden.
pontius1991 schreef:Achatina schreef:pontius1991 schreef:
Let je er wel op dat niet alles geschikt is voor een slak? Eierschalen bevatten bijvoorbeeld erg veel bacteriën. Slakken krijgen normaliter eigenlijk alleen eierschalen voor de kalk, en deze schalen zijn eerst netjes gekookt om de bacteriën te doden.
Oke, bedankt! Hoe worden de eierschalen aangeboden dan, gemalen? In de schaal zelf hebben ze weinig interesse.
Ester schreef:Ik vind zelf het gebruik van eierschalen het risico op salmonella besmetting in de bak niet waard. Ik heb een zak tuinkalk in duitsland gekocht (gewoon "zand" korrelgrootte) 20kg kost iets van 4 euro. Verder heb ik altijd sepia in de bak. Met die twee wordt er voldoende in de kalkbehoefte voorzien
Ester
Achatina schreef:Ester schreef:Ik vind zelf het gebruik van eierschalen het risico op salmonella besmetting in de bak niet waard. Ik heb een zak tuinkalk in duitsland gekocht (gewoon "zand" korrelgrootte) 20kg kost iets van 4 euro. Verder heb ik altijd sepia in de bak. Met die twee wordt er voldoende in de kalkbehoefte voorzien
Ester
Salmonella word gedood door het te koken, vandaar dat ik dat ook als tip gaf. Het is toch weer een goede manier van recyclen. Overigens bestaat tuinkalk vaak ook grotendeels of volledig uit gemalen eierschalen.
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten